Robertjuhhhh
Robert Buning | Interim recruiter techniek
Over Robertjuhhhh
Ik ben een halve techneut, een recruiter, 25% marketeer en een verkoper. Gek hè? Naar mijn idee wel de perfecte mix voor een technisch recruiter. In het verleden werkte ik als procesoperator bij een tof bedrijf in de food. Het is mijn ambitie om dé “go-to-guy” te worden voor bedrijven die maar één ding willen: de beste techneuten in huis om te groeien! Tegelijk met de livegang van deze website begin ik ook met bloggen. Bekijk mijn blogs hier.
100% passie voor techniek
Mijn passie voor de procesindustrie / techniek begon toen ik als procesoperator bij Sensus werkte. Procesoperators: de topmensen die 24/7 werken om het productieproces maximaal draaiende te houden. Het was ook niet het minste productieproces. Sproeidrogen van inuline en melk is ingewikkeld, maar supergaaf! Na een mooie tijd bij Sensus (onderdeel Cosun) te hebben gewerkt, begon ik als technisch recruiter bij een gespecialiseerd werving- en selectiebureau in de procesindustrie. Ik kwam bij de gaafste bedrijven over de vloer. Ik voelde het toen al: hier gaat mijn hart sneller van kloppen. Ik bemiddelde procesoperators, shiftleaders, monteurs en engineers naar een vaste baan.
De tijden veranderden en de schaarste onder technici nam toe. Een groot probleem voor de hele sector, maar met doelgerichte “arbeidsmarketing” kom je toch nét even wat sneller aan die werktuigbouwkundige of elektromonteur. Rond 2015/2016 ging een groot deel van “recruiten” meer op marketing lijken. De bekende saaie vacatureteksten met alleen maar bulletpoints en opsommingen werkten niet meer zo goed. En bereik je een procesoperator eigenlijk wel als je een vacature post op grote, generieke vacaturesite? Allemaal zaken waar online marketing bij komt kijken, en voor mij de reden om als adviseur online recruitment marketing te beginnen bij Signum Marketing.
In deze rol kwam ik bij veel technische bedrijven over de vloer die nog op de traditionele manier bezig waren. Neem bijvoorbeeld Daas Baksteen. Dit prachtige achterhoekse bedrijf leunde veel te veel op dure intermediairs. Door het jaar heen zochten zij operators, procesoperators, monteurs en een productieleider. Met Signum Marketing werd de doelgroep goed in kaart gebracht, en onderzocht wat hen nu zou bewegen om te solliciteren. Het resultaat na doelgerichte online marketing campagnes? Tientallen sollicitanten, die zij stukken goedkoper konden aannemen.
Maar dat succes had ook zijn keerzijde voor de bedrijven. Er ontstond een ander probleem: een tijdsprobleem. Voorbeeld: 4PET Recycling ontving door het inzetten van online recruitment marketing meer dan 140 sollicitanten. En dat binnen twee maanden! Een groot deel van deze mensen kan ook daadwerkelijk op gesprek komen omdat er veel aandacht werd besteed aan een perfecte vacaturetekst. Er werd precies duidelijk wat er voor zowel 4PET als de latent werkzoekende inzat, dus er was meer kans op een match. Reden voor 4PET om mij vanaf maart 2018 in te schakelen als interim recruiter. Mijn allereerste klus :).
Met mijn volle rugzak aan kennis kan ik jou helpen. Tenminste: als je techneuten zoekt op lbo, mbo of hbo niveau :). Het scheelt je tijd, geld en ik ben ook nog eens gezellig (al ga je daar natuurlijk niet voor betalen)….
Gratis aanmelden
Wil je meer informatie bekijken en contact opnemen? Maak dan direct een account aan. Hiermee kan je ook jouw eigen profiel publiceren en nog veel meer!
Aanmelden